LAGUNTZA LERROA: COVE, European Union
Hasiera data: 2025
Bazkideak: Professionshøjskolen UCN, ECOLE - Enti COnfindustriali Lombardi per l'Education, Göteborgs Tekniska College, CESI Ecole d’Ingenieurs, SCSKZ - School center Slovenske Konjice-Zreče, Elesar Innovation, Logisnext Sweden AB, INNOVAE, MecaBotiX, AFM - Advanced Manufacturing Technologies, MADE, UCIMU, eta IMH Campus (proiektu burua).
Webgunea: vlf4eu-project.eu
Irakaskuntzaren Lantegi Birtualen Aliantza eraikitzen: Europar industriaren digitalizazioaren lehiakortasuna eta hazkundea guztiontzat.
Formakuntza-prozesuetan, errealitate birtuala, errealitate areagotua, biki digitalak eta adimen artifiziala bezalako teknologiak sartzen ari dira ikastetxe profesionalizatzaileetan (Lanbide Heziketa, unibertsitate-eskolak, zentro politeknikoak).
Baina horien erabilera ez da modu sistematikoan eta orokorrean sartzen ari ikaskuntza-prozesuetan, modu isolatuan edo erakuste-mailan erabiltzen baitira.
Bilakaera teknologikoaren erritmoa erabat azkarra da. Hezkuntza prozesuetan integrazio sistemikoa berehala lantzen ez bada, goi-mailako hezkuntza profesionalizatzaileko ikastetxeen erantzuna erreaktiboegia eta ez-eraginkorra izango da.
5.0 teknologiak ETEetara modu sendoan transferitzea lortzeko, hezkuntza-sistema profesionalizatzaileak teknologia horien erabileran oinarritutako irakaskuntza-ikaskuntza prozesuak diseinatu eta aplikatu behar ditu.
Eta ikasleek beharrezko gaitasunak (ekologikoak eta digitalak) eskuratu beharko dituzte, enpresei produkzio-prozesuetan modu naturalean erabiltzen laguntzeko.
VLF4EUren helburua fabrikazio-sektorean ikaskuntza birtualeko Europako fabriken arteko aliantza bat garatzea da.
Aliantza horren bidez, epe luzerako ekarpena egingo zaio goi-mailako prestakuntza-sistema profesionalizatzaileen eta fabrikazio-enpresa txiki eta ertainen modernizazioari.
Eta ikerketa aplikatuarekiko eta garapen esperimentalarekiko konpromisoari ere, proiektutik askoz harago eragin aktiboa izango baitu.
Tecnologías avanzadas para el aprendizaje (IKASI) por demostración en entornos productivos inteligentes
LAGUNTZA LERROA: ELKARTEK 2024 (Eusko jaurlaritza, Spri).
ERAKUNDE BAZKIDEAK: Tekniker, Tecnalia, Orai, Vicomtech, IMH Campus
HELBURU NAGUSIA: Nola bizkortu dezakegu sistema adimentsu baten ikaskuntza-prozesua eta pertsonak liberatu gehiago ahalduntzen duten zereginak egin ditzan? IKASprod-en helburu nagusia teknologia adimendun aurreratuak garatzea da, ingurune produktibo adimendunetan demostrazio bidezko ikaskuntza errazteko, gizakiaren eta sistema adimendunen arteko lankidetza eraginkorragoa lortuz, ahaldunduz eta ingurune arinagoa eta eraginkorragoa sortuz.
HELBURU ZEHAZTAK:
- Interakzio natural multimodalak ezagutzeko teknologietan aurrera egitea: hizketa ezagutzea, keinuak/poseak eta RV.
- Sistema adimendunek egin beharreko zereginen programazio-prozesua erraztea: natural language to code, elkarrizketa-sistemak.
- Industriak ikertutako teknikak eta metodoak ezartzea eta gehiago erabiltzea.
PROIEKTUAREN OINARRIZKO GARAPENA:
BOZI-Metaverse proiektuan, mundu mailan, hezkuntza-metabirsoen azterketa sakona egin da, bai eta horiek fabrikazio aurreratuaren eta digitalaren sektorean izan dezaketen aplikazioa ere.
Hura osatzen duten teknologia gaitzaileak identifikatu ditu, eta IMH Campusaren hezkuntza-ingurunean izan dezakeen aplikazioari buruzko azterlan bat idatzi du. Azterlan horren barruan, egungo artearen egoera, Metaverso kontzeptuari lotutako teknologiak, hezkuntza-metaversoko plataformen hornitzaileen aniztasuna eta munduan dagoen murgiltzeko prestakuntza-eskaintza aztertu dira. Bestalde, Metaversoko errealitate berri horren inguruan prestakuntza-zentro gisa aurkezten zaizkigun hezkuntza-erronka berriak aztertu dira, baita errealitate horrek irakatsi eta ikasteko prozesuaren rolei nola eragiten dien ere.
Proiektua ixteko, prestakuntza bat diseinatu da eta proba pilotu bat egin da, proposatutako metodologia eta teknologia gaitzailea aplikatuz (errealitate birtuala). Proba pilotua IMH Campuseko Tailer Digitalean kokatutako zelula malguaren elementuak abian jartzeko prozesua eta oinarrizko eragiketak izan dira. Besteak beste, CNC IKASMAK 5.1 mekanizazio-zentroak eta Charlie robot mugikorrak osatzen dute. Prozesua hainbat egunez egin da, hainbat esperimentazio-taldetan. Alde batetik, IMH Campuseko irakasleekin, eta bestetik, ikastetxeko ikasleekin. Ikasleek errealitate birtualaren sistema garatuaren bidez praktikatu eta ikasi ahal izan dute, eta fabrikazio aurreratuaren eta digitalaren sektoreko irakaskuntza-prozesuaren barruan duten erabilgarritasuna aztertu dute.
HELBURUAK:
Proiektuaren helburu estrategikoa pertsonen eta enpresen berrikuntza- eta egokitze-gaitasuna bizkortzea da, prestakuntza-eremuan metaversoaren garapenean oinarritutako ikaskuntza-aukerak hobetuz. Horrela, fabrikazio aurreratuaren eta digitalaren eremuan eragin positiboa izan nahi da, manufaktura-industriaren egungo eta etorkizuneko erronkei ahalik eta ondoen aurre egiteko.
Helburu estrategikoa lortzeko, proiektuaren helburu espezifiko hauek ezarri dira:
-
Mundu mailan jakitea nola erabiltzen ari diren gaur egun metaversoa osatzen duten teknologiak hezkuntzaren esparruan, eta zein den etorkizunerako joera, manufacturingaren sektoreari dagokionez bereziki.
-
Proposamen metodologikoak garatzea, bizialdi osoko ikaskuntzako prozesuetan metaversoa ezartzea erraztuko dutenak, hezkuntza- eta teknologia-erronkak kontuan hartuta.
-
Lehen prestakuntza-erronka diseinatzea etorkizun hurbilean ekosistema teknologikoaren parte izango diren teknologiekin. Ekosistema horrek hezkuntza-metaversoak elikatuko ditu, eta fabrikazio aurreratuaren eta digitalaren sektorean bizitza osoko ikaskuntzaren eremuan metaversoaren aplikazio praktikoaren lehen mugarria izango da.
-
Diseinatutako prestakuntza-erronka esperimentatzea, proiektu honetan eta etorkizuneko antzeko ekimenetan egindako planteamenduak hobetzeko balioko duten ondorioak ateraz.
-
BOZI-Metaverse. proiektu honetan egindako garapen guztiak paketatzea eta prestakuntza-prozesuetan metaversoa ezartzeko estrategia erraz bat planteatzea.
Albistea irakurri.