Berrikuntzako Ingeniaritza Gradua: Zientzia eta industria lotzen dituzten proiektuak

2025/06/23 17:14:04 GMT+2
Berrikuntzako Ingeniaritza Graduko 3. mailako ikasleek Ikasketa Zientifiko-Teknologikoak aurkeztu dituzte.

Industria-enpresetan aurkitzen ditugun egoera errealetan oinarrituta, Ingeniaritza Dualaren Eskolako ikasleek ekainean aurkeztu dute beren Ikerketa Zientifiko Teknologikoa, enpresan benetako egoera edo arazo batetik abiatuta garatua.

Ikasketa ingeniari gisa duten prestakuntza-prozesuaren parte da, aurrerago Gradu Amaierako Lanean edo beren bizitza profesionalean inplementatu ahal izango diren tresna eta metodologiekin lan egitera bultzatzen baititu.

Lan metodikoko asteak izan dira, ikerketa eta analisi sakon asko oinarri zientifikoa duten irtenbideak planteatzeko.

Azterketa hasteko, zientzia eta egoera errealak lotzen dituen gai bat aukeratzen da. Irakasleekin adostu ondoren, plangintza bat egiten dute, ikerketa bibliografiko zorrotzak egiten dituzte, interneten bilaketa aurreratuko teknikak aplikatzen dituzte, argudioak egituratzen eta aurkezten ikasten dute, eta enpresaren arazoari lotutako kontzeptu teknikoetan sakontzen dute. Prozesua amaitzeko, ahozko aurkezpen bat eta idatzizko txosten bat egiten dira, ibilbide osoa zehaztuz: arazoaren azterketa, hipotesien formulazioa, planteatutako eta justifikatutako konponbideak, eta azken ondorioak. Hori guztia, jabetza intelektuala eta komunikazioaren kalitatea bezalako irizpide etikoak errespetatuz.

Adibide batzuk? Hasi paperaren gramajeak kartoi uhinduko ECTan duen eraginetik, eta Onnerako ateen muntaketaren optimizaziora, piezak detektatzeko sistemen diseinura, edo zirkuitu aldakorretako bero-fluxuaren azterketara. Hori guztia jakin-mina, teknika eta mundu errealarekiko lotura nahastuz. Handi pentsatuz ikasteko modu bat, teoria praktikara eramanez, eta industria aliatu gisa hartuta.